Wednesday, September 26, 2012

දූවිල්ලෙන් තිලක තියන්න

(මං කතා ලියන්න කැමති කෙනෙක් නෙවෙයි. උත්සහයක් අරං බලමු.)

දවස් දෙකකට විතර කලින් බුකියේ පෝස්ට් එකකට ගීතයෙන් ගීතය කොමෙන්ට් කර කර ඉන්නකොට ඉස්සර අහපු සින්දුවක් මතක් වුනා. ඉන්නවද නැද්ද කියල දන්නෙ නැති "සුපිරි තරුවක"ගෙ සින්දුවක්. මං යූ-ටියුබ් එකෙන් අමාරුවක් නැතුව සින්දුවෙ තිබුන එකම version එක හොයා ගත්ත. ඒ මුල් පේලිය හැමදාම හිතේ රැඳිල තිබුන මුල් පේලියක් වුනාට කවදාවත් මුලු සිංදුවේ වචන මොනවද තේරුම මොකද්ද කියල හොයල බැලුවෙ නෑ (මට සිංදුවක් "හිට්" වුනාම අනිවා  කරන දෙයක් ඒක ). ඉතින් මේ සැරේ මං සින්දුව ටිකක් හිමින් අහල බැලුවා.

ඉතින් මං සිංදුවට එන්න කලින් සින්දුවේ පසුබිම පොඩ්ඩක් මතක් කලා. ඒ සිංදුව එලියට එන්නෙ සිරස සුපර් ස්ටාර් තරඟේ සෘජු ප්‍රතිඵලයක් විදියට. ලංකාවෙ මීඩියා පැත්තෙන් සිරස සුපර් ස්ටාර් කියන්නෙ (කවුරු පිලිගත්තත් නැතත්) turning point එකක්. වෙන රටවල් වලින් concept එක ගත්තත් තමන්ගෙම ආකෘතියක් උඩ (ප්‍රවීනයන්ගෙ විවේචන මැද ) සිරස කරපු අලුත් වැඩක්. ලංකාවෙ අනිත් හැම නාලිකාවක්ම වගේ (හැමදාම වගේ) බැන බැන ඒත් ලැජ්ජ නැතුව copy කරපු වැඩක්.

අරමුණ මොකක් වුනත්, සාර්තක වුනත් අසාර්තක වුනත්, පලවෙනි සැරේට වැඩක් කරනව කියන එක ලේසි වැඩක් නෙවෙයි. ඇත්තට ටැලෙන්ට් හොයන එකට වඩා ඒකෙ වානිජ අරමුණු තියෙන්න ඇති. ඒ වුනාට ලංකාවෙ public එකට expose වෙන්නෙ නැති ගොඩ දෙනෙක් පලවෙනි සැරෙන්ම expose වුනා. ඒ මොනව වුනත් පලවෙනි සුපර් ස්ටාර් එකෙන් ඉතුරු වුනේ හරි ප්‍රතිඵල දෙකයි. එකක් ශිහාන් මිහිරංග. අනිත් එක අමිල පෙරේරා. එතනින් එහාට වෙන කවුරුවත් field එකේ establish වුන පාටක් පේන්න නෑ.

ඒ වුනාට සුපර් ස්ටාර් එකෙන් පස්සෙ ලංකාව තුල රියැලිටි TV concept එක ව්‍යාප්ත වෙනවා. ඕනෑවටත් වඩා එහෙම වුනා කියල කෙනෙකුට කියන්න පුලුවන්. ඒත් සුපර් ස්ටාර් වේවා, ඩ්‍රීම් ස්ටාර් වේවා, මොකෙන් හරි, හැකියාවක් තියෙන පිරිසකට මූලික සංගීත දැනුමට වඩා දෙයක් ගන්න පුලුවන් වුනා. ඒ අතින් බැලුවම සුපර් ස්ටාර් පටන් ගනිද්දි තිබුන අරමුණ මොකක් වුනත් ඒකෙන් කාටහරි  "හොඳක්" වෙලා තියෙනව කියල කියන්න පුලුවන් (වක්‍රව හරි ).

ලංකාවට එක අතකට (මීඩියා පැත්තෙන්) ඕන වෙලා තිබුන වෙනසක් සිරස ගෙනාව කියල මම හිතනව සුපර් ස්ටාර් එක්ක. ඒත් එතනින් එහාට තව ලොකු දෙයක් වෙන්න තිබුනා ඒකට (සහ ඒ වගේ අනිත් තරඟ වලට ) සහභාගී වුන තරඟ කරුවන්ගෙන්. හැමදාම අපි ලංකාවෙ අහල තියෙන නිතර දෙවේලෙ එපා වෙනකන් ඇහෙන "සංගීතය" කියන එකට වඩා දෙයක් මේ වගේ තරඟෙකින් බලාපොරොත්තු වුනා මං පෞද්ගලිකව. ඒ කවුරු හරි අපි හිර වෙලා හිටපු පෙට්ටියෙන් එලියට එයි කියල හිතුවා. ඒත් ඒක එහෙම වුනේ නෑ. පොඩ්ඩක් හරි අලුත් දෙයක් කරයි කියල විශ්වාසයක් තියන්න පුලුවන් කමක් තිබුන ශිහානුත් හතර කේන්දරේ ගැන සින්දු කියනකොට මොන වෙනසක් ගැන බලාපොරොත්තුද.

ඊට පස්සෙ එක එක තරඟ වලින් වෙනසක් ගැන හීන පොඩ්ඩ පොඩ්ඩ ඇති කරපු වෙලාවල් තියෙනව. ඒ වුනාට ඒ හැමෝම ප්‍රධාන දාරාව එක්ක එකතු වෙන්න කරපු විකාර සිංදු දැකල ඒ අසාවල් බිංදුවට නැති වෙලා ගියා. කේශාන් වගේ අය සුකුරුත්තන් වගේ සිංදු කිව්වම අර මුලින් තියපු බලාපොරොත්තු මොකටද? මම වෙනසක් බලාපොරොත්තු වුනු අය අතරෙ උඩින්ම හිටිය කෙනෙක් උදිත සංජය කියන්නෙ. වැඩක් නෑ තමන්ගෙම කියල ගහපු සින්දු අහනකොට.

ඒකට ඒ ඒ නාලිකා ගොඩක් වගකියන්න ඕන කියල මම හිතනව. මිනිස්සුන්ව, තමන් මාර්කට් කරන්න පාවිච්චි කරන එක ගැන දුකයි. ඒත් 'දූවිල්ලෙන් තිලක තියන්න' වගේ සින්දුවක් සුපර් ස්ටාර් වලවෙනි තරඟෙන්ම එලියට ආපු එක මට තාම පුදුමයි. සිංදුව කියන්නෙ අජිත් බන්ඩාර (තරඟෙන් දින්න කෙනා පලවෙනි සැරේ) එක්ක ඉතුරු තරඟකරුවො ටික. සින්දුවට සංගීත අධ්‍යක්ෂනය නවරත්න ගමගේ ගෙ. ඒත් මේ සින්දුවෙ මට වැඩිපුරම දැනුනෙ ඒකෙ වචන. පද රචනය රත්න ශ්‍රී විජේසිංහයන්ගෙන්.

මම දන්නෙ නෑ සින්දුව ලියන්න පාදක වුන පිටිපස්සෙ කතාව මොකද්ද කියන්න. ඒ වුනාට සින්දුව කියන අයට, සිංදුව නිශ්පාදනය කරපු අයට, සිංදුව අහන අපිට, හැමෝටම මතක තියාගන්න වටින කතාවක් ඒ සින්දුව කියනවා. සුපර් ස්ටාර් වලවෙනි තරඟෙන් මම බලාපොරොත්තු වුනාට වඩා ගොඩක් එහා දෙයක් ඒක.

දූවිල්ලෙන් තිලක තියන්න
උපන් බිමේ දූවිල්ලෙන් තිලක තියන්න
කිරුළ යටින් ඔබේ අතින් සිරස පැලැන්දුව
මගෙ නළලත තිලක තියන්න

ප්‍රිය සාද කොපුල් කඳුළු සුසුම් හුරු මට ගම්දොර
මල් පෙති සීතල නෑ දෙපයට පෑග‍නු ගින්දර
කිරුළ මොටද සිරස නොවෙද ඔටුන්න අප
ඔටුන්න අප ලද ඔටුන්න මා ලද

ගංගාව පෙරට ගලා ගියත් උල්පත පසුකර
ඒ උල්පත ළඟ දණ නමන්න
මට ඇති අවසර අප කාට ගයන්නද මේ ගී
අපෙ ලොව අයිති ඔබට මිස මගෙ ලොව අයිති ඔබට මිස

ගායනය : අජිත් බණ්ඩාර
ගායන සහාය : සුපර් ස්ටාර් ගායක ගායිකාවන්
පද ර� නය : රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ
සංගීතය : නවරත්න ගමගේ
සහාය සංගීත අධ්‍යක්ෂණය : ප්‍රියන්ත ගමගේ

සිංදුව මෙතනින් බලන්න.

3 comments:

හිතුන දේ දැනගන්න ආසයි